1. Werkgever
  2. Het laatste nieuws van Arbo Unie
  3. Voorzitterswissel en nieuwe toetreding bij Stichting Arbo Unie

Persbericht: Voorzitterswissel en nieuwe toetreding bij Stichting Arbo Unie

Op 2 december jongstleden is Monika Milz (1957) benoemd als voorzitter van de Stichting Arbo Unie Nederland. Zij was al penningmeester van de Stichting en sinds 2014 verbonden aan Arbo Unie. Monika Milz volgt mr. Winnie Sorgdrager op, die na 15 jaar uittreedt als voorzitter van de Stichting vanwege het bereiken van de maximale zittingstermijn.

Monika Milz heeft verschillende directiefuncties bekleed bij ABN AMRO en de Rabobank en is bestuursadviseur en onder andere vicevoorzitter van de raad van Commissarissen van De Volksbank NV.

Op 2 december is Yvonne Kagchelland als nieuw lid toegetreden tot de Stichting Arbo Unie. Zij zit momenteel in de directie van een groot internationaal logistiek bedrijf en heeft tot voor kort bestuursfuncties bekleed bij De Vereniging van Rotterdamse Terminal Operators en Deltalinqs.

De Stichting Arbo Unie bestaat hiermee uit Monika Milz, voorzitter, dr Ruud Vreeman, secretaris en Yvonne Kagchelland. De Stichting heeft tot doel om de onafhankelijkheid van Arbo Unie te waarborgen en de ontwikkeling van de bedrijfsgezondheidszorg te stimuleren.

Arbo Unie is Winnie Sorgdrager bijzonder erkentelijk voor haar bezielende voorzitterschap, waarmee zij een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de verbetering van arbeidsomstandigheden in Nederland in de meest ruime zin van het woord.