1. Persbericht Nieuwe toetreding bij Stichting Arbo Unie

Nieuwe toetreding bij Stichting Arbo Unie

Op 8 december jongstleden is prof. dr. Allard van der Beek (1964) als nieuw lid toegetreden tot de Stichting Arbo Unie Nederland. Hij volgt dr. Ruud Vreeman op, die na acht jaar uittreedt als lid van de Stichting vanwege het bereiken van de maximale zittingstermijn.

Pasfoto - Allard van der Beek 700px

Allard van der Beek is sinds 2007 hoogleraar Epidemiologie van Arbeid en Gezondheid en sinds 1 juni 2020 hoofd van de afdeling Public & Occupational Health bij Amsterdam UMC. Sinds 2000 was hij werkzaam bij de afdeling Sociale Geneeskunde van het VU medisch centrum (VUmc) en sinds 2017 ook in de functie van afdelingshoofd.

Hij bekleedt ook een aantal functies buiten de universiteit: onder andere als Lid Raad van Advies van Human Factors NL (voormalige Nederlandse Vereniging voor Ergonomie), Lid Raad van Advies van Nederlandse Vereniging van Arbeidsdeskundigen (NVvA) en Lid Adviesraad van het Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde (TBV).

In zijn hele academische carrière heeft Allard van der Beek altijd de verbinding tussen wetenschap en praktijk proberen te versterken. ‘Arbo Unie is wat dat betreft een aansprekende partij door de focus op kwaliteit en evidence-based werken. De onafhankelijkheid van Arbo Unie is daarbij van groot belang. Het is mijn streven om de uit dividend van Arbo Unie verkregen fondsen niet alleen bij te laten dragen aan de verbetering van arbeidsomstandigheden, maar om daarmee tegelijk ook activiteiten te stimuleren op het snijvlak van wetenschap en praktijk’, aldus Van der Beek.

Het bestuur van de Stichting Arbo Unie wordt gevormd door Monika Milz, voorzitter, prof. dr. Allard van der Beek, secretaris en Yvonne Kagchelland, penningmeester. De Stichting heeft tot doel om de onafhankelijkheid van Arbo Unie te waarborgen en de ontwikkeling van de bedrijfsgezondheidszorg te stimuleren.

Arbo Unie is dr. Ruud Vreeman bijzonder erkentelijk voor zijn langdurige betrokkenheid, waarmee hij een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de verbetering van arbeidsomstandigheden in Nederland in de meest ruime zin van het woord.